tiistai 20. syyskuuta 2016

Sienikynttelikkö

Ostin tämän ihanan sienikynttelikön viime joulun jälkeen alennusmyynneistä. Kuten jotkut teistä ehkä tietävätkin, rakastan kärpässieniä. Lupasin itselleni loppiaisena, että syyskuussa saan jälleen ottaa tuon kynttelikön esiin, ja koska syyskuu on jo yli puolessa välissä, oli jo korkea aika!



 Vielä en halunnut kuitenkaan altistaa naapureita tai ohikulkijoita jouluvaloille, joten laitoin tuon kynttelikön lipaston päälle. Se saa olla siinä siihen asti, että sen voi siirtää ikkunalle.


 Tässä sienilampussa on muuten ärsyttävän paksu punainen johto!


 Joo, mukavan joulunpunainen toki, mutta kyllä minun joulutunnelmanluojani on jotain ihan muuta kuin kynttelikön johto, joten joku huomaamattomampi olisi ollut kiva. Yritin tätä tunkea sinitarran avulla seinän ja lipaston väliin vähän pois näkyviltä, mutta se pysyi huonosti. Täytyy koittaa keksiä joku muu kikka sen näkyvyyden pienentämiseksi.

Tykkään hengailla hämärässä ja tunnelmavalaistuksessa. En edes muista, koska minulla olisi olohuoneessa viimeksi ollut kattolamppu päällä, yleensä olen jalkalampun valossa hämärässä. Nyt saa jalkalampun valo vaihtua sienikynttelikön valoon.


Kynttilöitä olen poltellut jo ahkerasti. Vielä ne ovat söpön pastellisävyisiä, mutta jahka joulu lähenee, vaihtuvat kynttilätkin jouluisempiin sävyihin.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 


2 kommenttia:

  1. Kiva kynttelikkö! En ole tuollaista nähnyt koskaan. Tykkään myös olla jalkalamppujen tai jouluvalojen valoissa. Meillä ei pala oikein koskaan kattovalot. Ja sama juttu, kynttilät on vielä pastelleja, mutta kuinka kauan... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä katselin että mun pastellisävyisten kynttilöiden varasto on kohta käytetty loppuun, joten täytyy ruveta jouluisempia kohta jo polttamaan :D

      Poista